Komentowana treść: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku
[#1] Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku
Będzie wersja na PPC i karty graficzne?
1
[#2] Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku

@KM_Ender, post #1

Będzie wersja na PPC i karty graficzne?


Pytanie po co? Tę grę pociągnie pewnie 030.
1
[#3] Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku

@KM_Ender, post #1

Wersję na PPC i karty graficzne masz w postaci ScummVM. Od lat.
W sumie to pewnie ScummVM na klasyka też obsługuje tę grę...
2
[#4] Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku
Można juz wpłacać przedpłaty ;) ?

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2024 21:07:56 przez HOŁDYS
8
[#5] Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku

@recedent, post #3

Wersję na PPC i karty graficzne masz w postaci ScummVM. Od lat.
W sumie to pewnie ScummVM na klasyka też obsługuje tę grę...


Nie, nie obsługuje.
[#6] Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku
Gra jest prawie gotowa, a wydawca pyta się czy ktoś jest zainteresowany? Coś kolejność chyba nieteges...
1
[#7] Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku

@_tBn_, post #6

Może ktoś przeportował czy dostosował (nie wiem jakiego rodzaju pracy to wymagało) Sołtysa do AmigaOS dla własnej radości i odrobiny chwały. A wydawca chciałby znać liczbę zainteresowanych, bo musi przygotować pudełka, jakieś instrukcje, nośniki i co tam jeszcze wchodzi w skład fizycznych wydań. Już zapomniałem jak wyglądają fizyczne wydania.
[#8] Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku
Ciekawe jak została przygotowana wersja na Amigę. Czy ktoś się postarał żeby ScummVM dla AmigaOS3 zaczął obsługiwać Sołtysa i zgrabnie to opakował, czy to jest od podstaw napisane dla AmigaOS.

Generalnie ja nie rozumiem jakim cudem ScummVM obsługuje Sołtysa. Zawsze mi się wydawało, że ta gra nie była pisana na jakimś znanym przygodówkowym silniku, czymś co jest reużywalne, skryptowe, udokumentowane. A może źle mi się wydawało? Może oryginalny Sołtys używał jakiejś znanej technologii używanej też przez jakieś inne gry?

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2024 23:33:50 przez MDW
[#9] Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku

@MDW, post #8

przeciez scumvm ma w sobie dziesiatki enginów
[#10] Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku

@MDW, post #8

Według wiki ScummVM, LK Avalon w grze Sołtys użył enginu o nazwie CGE (Common Game Engine). Jego wersja rozwojowa, CGE2, została użyta w grze Sfinx (również obsługiwanej przez ScummVM).
1
[#11] Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku

@michal_zukowski, post #9

przeciez scumvm ma w sobie dziesiatki enginów

Ale nie przypuszczałbym, że polska gra wydana przez Avalon w latach 90 korzystała z jednego z silników do przygodówek używanego na świecie. Byłem przekonany, że została normalnie "wyrzeźbiona" jak wszystkie polskie gry w latach 90. Wiadomo jak to się wtedy pisało... Z tego co można przeczytać na tutejszym forum to na przykład pecetowy TeenAgent na pewno nigdy nie zadziała na ScummVM.
[#12] Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku

@recedent, post #10

LK Avalon w grze Sołtys użył enginu o nazwie CGE (Common Game Engine)

No i jestem w mikro-szoku. W latach 90 nawet nie wiedziałem o istnieniu takich rozwiązań i byłem przekonany, że tak proste gry jak przygodówki po prostu pisze się od podstaw. Jednak niektórzy polscy autorzy byli wtedy bardziej światowi niż mi przypuszczałem. Najśmieszniejsze jest to, że to nie ci na których bym stawiał.

Przy okazji zastanawiam się dlaczego dzisiaj nikt w amigowym świecie nie chce użyć ScummVM do zrobienia przygodówki. To na pewno jest dobrze udokumentowane, było setki razy użyte w komercyjnych projektach, jest raczej bez błędów. Za darmo dostaje się przenośność na różne platformy. Nic tylko poznać i robić (to tak odnośnie pewnej przygodówki nad którą prace zostały jakiś czas temu wstrzymane).

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2024 09:08:01 przez MDW
1
[#13] Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku

@MDW, post #11

pecetowy TeenAgent na pewno nigdy nie zadziała na ScummVM.


Eee... Pewien jesteś?
Bo mi się wydaje, że ScummVM nie obsługuje tylko "amigowej" wersji CD...
[#14] Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku

@recedent, post #10

Według wiki ScummVM, LK Avalon w grze Sołtys użył enginu o nazwie CGE



Ja się sprzeczać nie będę ale Sołtys to jest w jakimś pecetowym Basiu wyrzeźbiony. jakieś dziwne mi się to wydaje, że Avalon nabył praw do tego silnika.
1
[#15] Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku

@Wankowicz, post #14

W archiwum z grą jest plik CGE.EXE, to kto wie :)
[#16] Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku

@KM_Ender, post #1

Ta gra nie wymaga procesora PowerPC, została stworzona w czasach gdy na PC standardem był VGA.

Przeniesienie takiej gry to jest mnóstwo pracy. Fajnie, że ktoś ma talent i chęci do przepisania tej gry na Amigę z grafiką AGA (A1200, A4000, CD32).

Ja czekam na razie na premierę Electro Mana z firmy Retronics, która z tego co się dowiedziałem od tego wydawnictwa, datowana jest na max. środek czerwca.

Jak widać można przenosić gry z lat 1987-1997 z platformy PC, okraszone piękną 256-kolorową grafiką. Szkoda, że A1200 nie zyskała wtedy tyle na popularności, co VGA. Nic, tylko czekać na inne oficjalne produkcje. Robi się ciekawie. Mega szacunek i podziw dla tajemniczego autora.

Sołtys jest dosyć obszerny, więc w Amidze mile widziany jest CD-ROM. Mam szczęście, bo posiadam napęd CD w konsoli polskiej firmy TOMS.

Co będzie następne? Może oficjalne wydanie Wolfenstein 3D, Goblins 3?

Dziękuję serdecznie. Sołtysa najpewniej kupię - lubię takie dowcipne gry przygodowe. Choć Sołtys jest odrobinę wulgarny, z tego co widzę.

Pozdrawiam.

P.S. Ja sam pracuję obecnie nad nową grą na Amigę, ale mam jeszcze pewne problemy. Chciałbym w końcu wydać grę, podobnie jak przykładowo taki Sołtys, a przynajmniej marzy mi się, by zrecenzował ją redaktor PPA. Czy rok 2024 będzie rokiem, kiedy w końcu mi się to uda? Liczę na to.

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2024 11:18:14 przez Hexmage960
1
[#17] Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku

@Hexmage960, post #16

Ja mam Maki PPC z MorphOS-em i nie chcę uruchamiać gry na emulatorze Amigi, bo jest na AGA. Rozumiem starocie, ale skoro port powstaje teraz? Pytanie ile zawołają za amigowego Sołtysa?
[#18] Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku

@KM_Ender, post #17

OK. Według mnie zrobienie Sołtysa na MorphOSa to drugie tyle pracy co przy Sołtysie dla stock Amigi 1200 z HDD.

Z jakich rozwiązań musieliby skorzystać? Zauważ, że nawet Genetic Species, który działa na kartach graficznych i dźwiękowych (poprzez RTGMaster i AHI) może mieć problem z systemami typu Amiga OS 4 i MorphOS. Jest to zadanie nie lada trudne.

Gra musiałaby być dedykowana lub napisana przy użyciu biblioteki wspieranej przez system NG.

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2024 11:47:33 przez Hexmage960
[#19] Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku

@KM_Ender, post #17

Ja mam Maki PPC z MorphOS-em i nie chcę uruchamiać gry na emulatorze Amigi, bo jest na AGA. Rozumiem starocie, ale skoro port powstaje teraz?


Może dlatego, że to port starej gry na równie stary komputer? I że konfiguracja AGA jest o wiele bardziej popularna niż nisza w stylu NG czy RTG, o PPC (nie) wspominając? pomysł
Wg mnie to szukanie dziury w całym nawet pomimo tego, że sam posiadam PB z zarejestrowanym MorhOS-em i go bardzo lubię

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2024 12:01:30 przez Jacques
1
[#20] Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku

@Wankowicz, post #14

LK Avalon najpewniej dostal gotowa gre zrobiona przez kogos.
A czyj silnik w srodku to nie bylo wazne.
Bo tak to tacy Polanie tez nie mogliby sie ukazac, bo to zrewersowany silnik Warcrafta.
Nie mowiac o dziesiatkach Amigowych programow stworzonych w Polsce za pomoca pirackich wersji AMOS-a, i uzywajacych AMOS.library.
[#21] Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku

@KM_Ender, post #17

A po co emulować Amigę dla Sołtysa?
Odpal wersję VGA pod ScummVM. Działa.
2
[#22] Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku
Gierka całkiem fajna i mając na uwadze jakie crapy wychodzą na Amigę ostatnimi czasy to zdecydowanie jestem na tak. Byleby nie kosztowała tyle co nowy tytuł na PC.
2
[#23] Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku

@sopel, post #22

Byleby nie kosztowała tyle co nowy tytuł na PC.

Niestety, żebyś się nie zdziwił..
[#24] Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku
[#25] Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku

@Don_Adan, post #20

To wiele tłumaczy.
[#26] Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku

@amikoksu, post #24

i ten szeroki "ogórek" z Wąchocka co to wszyscy chcieli siedzieć obok kierowcy ;)
[#27] Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku
Ok. Zrozumiałem. Muszę przemyśleć swoje podejście do tematu.OK
[#28] Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku

@Kwiatki, post #26

Doczytałem że chodzi o Sołtysa Wąchocka. To wiele tłumaczy.
[#29] Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku

@amikoksu, post #24

Psa brakuje https://youtu.be/fA2aXkfa_F4?t=33.

Tam nie było psa jest takie powiedzenie: taka wiocha, że jak pies zdechnie to sam łańcuch szczeka.

Co do wymagań, to posiadam wersję box z lat 90tych i gra działała na PC z prockiem 286, 1MB RAM i kartą VGA. Możliwa była opcja przełączenia obrazu na monochrome, który podobno poprawiał tą grafikę.
[#30] Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku

@tukinem, post #29

Gry nie znam więc nie wiedziałem.

Jeszcze jest takie powiedzenie,
"Tam u ciebie to krowy na palcach gwizdają a psy dupami szczekają".
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem